dinsdag 28 januari 2014

De Hartcreatie



Lieve mensen,

Toen God zichzelf aan Mozes liet zien zei hij zijn naam: I am that I am. In een prachtige documentaire van James Twyman, the mosescode beschrijven ze de code als een komma. 

I am that, I am.                         Ik ben dat, dat ben ik. 

Wanneer wij dus zeggen Ik ben... roepen wij eigenlijk alle goddelijke creatiekrachten aan om te manifesteren. Heel vaak hebben we dat niet door en doen we dat onbewust. Wanneer ik zeg: "Ik ben bang" ga ik dat dus ook direct manifesteren. Dit kan ik wel beamen omdat ik dat zelf ook zo voel. 

Als ik zeg: "Ik ben Liefde" voel ik dat ook in mezelf als een gevoel van vrijheid, blijheid en openheid. Ik voel en manifesteer direct wat ik zeg. Doordat het gevoel erbij komt van het hart, wordt de manifestatie krachtiger. 

De elektromagnetische straling van het hart is nog zoveel sterker dan het denken. 
Ik kan wel iets zeggen tegen mezelf maar voel dan iets anders. Ik merk dat ik dan dat wat ik in mijn hart voel manifesteer. Je kent het vast wel dat je iets heel graag wil maar je in je hart afvraagt of je dat wel echt wil. Hierdoor manifesteer je twijfel. Ik kan dan in de manifestatie komen waarin ik dagen kan twijfelen. 

Na de IK BEN kunnen we alles dus invullen. Alles! Hiermee kun je beseffen dat we de Ik Ben zijn...de manifestatie kracht die erin ligt. Kun je dat voelen?

Ons hele leven worden de Ik ben's ingevuld door je opvoeding, de schoolvriendjes en de maatschappij waardoor een zelfbeeld ontstaat over wie jij dan bent. 
En zo veel mensen komen in mijn praktijk nog steeds verbonden met een zelfbeeld wat zich in hun jeugd heeft gevormd en zeker niet altijd door leuke gebeurtenissen. Diep binnenin ons leeft altijd dat gevoel: ik ben niet goed genoeg, ik kan het niet, ik ben zwak, lelijk, onzeker en niet leuk. 

Jarenlang liep ik met de gedachte rond dat als mensen mij echt zouden kennen dat ze me dan vreselijk zouden vinden en dat ze dan het monster in mij zouden zien. Je kunt je voorstellen dat je dan niet echt blij bent met jezelf en we weten allemaal wat voor effect dat heeft in je gevoel en je gedrag naar de buitenwereld. De buitenwereld laat dan ook vervolgens weer zien waar jij in gelooft. 

Wanneer we diep gaan beseffen dat we de Ik Ben zijn en dus zelf het kunnen invullen kunnen we ook anders denken, anders voelen, anders gedragen en anders creeren. Ik geloof steeds meer in de kracht van het denken vanuit het hart. Ik zie steeds vaker de manifestatie die daarop volgt. Ik ben een mede schepper. 

Zo mooi hoe mijn gidsen al jaren mij vertellen: "Eerst geloven dan ga je zien" ipv wat wij hier op aarde zeggen: "Eerst zien dan geloven"
Wanneer we echt iets gaan geloven laat het zich zien.

Voor mij persoonlijk werkt de zin: "Ik ben een tovenaar". Het maakt het beste in me los en ik voel hoe ik in staat ben om mooie dingen te manifesteren. Maar alles start met die ene zin en het bijbehorende gevoel erbij. 

"Ik ben een tovenaar in staat tot oneindige creaties in liefde".

Vorige week was iemand in mijn praktijk die ik dit principe uitlegde. Een wereld ging voor haar open waarin ze niet meer die oude stemmetjes, die haar al jaren onderuit haalde, hoefde te geloven. 
Iedereen heeft die kritische stem in zich die ik de kwebbelende aap noem. Die aap die alsmaar herhaalt als een langspeel plaat dat ik niet leuk, goed of slim genoeg ben. Die mij angst geeft om überhaupt te gaan staan voor wat ik geloof en wat ik wil bereiken. Het enige verschil nu is dat ik die aap wel hoor maar hem niet meer geloof...Hemels...
De hemel breekt open om je eigen goddelijkheid te voelen en te horen. 

En weet je wat nou de sleutel is? Wanneer je hart resoneert en blij wordt van de gedachten en de gevoelens dan weet je dat je te maken hebt met waarheid...met de frequentie van liefde. Wanneer ik zeg: ik ben liefde dan wordt mijn hart blij en zij zendt het met al haar kracht de wereld in. 

En die frequentie keert weer naar je terug in de vorm van gebeurtenissen en mensen. 

Dus neem even de tijd als je dit leest om prachtige gedachten te creëren, die op hun beurt weer een gevoel maken in het hart, waarna het hart het het universum inzendt en je dat weer terugkrijgt. Je bent een medeschepper. Het wordt tijd dat we ons dat gaan realiseren. 

Hieronder een aantal prachtige hartcreaties:

"Ik ben een tovenaar in liefde. Ik ben krachtig en vitaal. Mijn lichaam is sterk, soepel en gezond en mijn spirit in staat tot het creëren van wonderen. 

Ik heb een gezin waarin we elkaar in ieders zielenpad liefdevol ondersteunen. We lachen samen en hebben een mooie verbinding. We delen met elkaar en uiten ons liefdevol. Met mijn partner heb ik een diepe liefdesverbinding gebaseerd op wederzijds vertrouwen en dankbaarheid. Samen groeien we en nemen we de hobbels van het leven. We staan beiden open voor nieuwe ontmoetingen, inzichten, en groeimomenten. 

Ik heb werk waarin in een diepe vervulling en dankbaarheid voel. Ik raak de harten van mensen, maak ze blij en er is een onderling respect. Ik verdien goed geld met mijn werk en verdien ieder jaar meer. Iedere dag ga ik met een gevoel van plezier en opwinding naar mijn werk en kan ik tot volledige bloei komen. 

Ik voel een diepe dankbaarheid voor de enorme overvloed in mijn leven op elk gebied. 

Goed, dit is een opzetje die je kunt gebruiken en wanneer je je eigen hartscreatie hebt gemaakt neem dan iedereen dag even de tijd dit niet alleen op te lezen maar ook daadwerkelijk te voelen. 

Hoe je hart nu denkt creëert de toekomst. Probeer maar. 



En vergeet niet te denken in dat het er nu al is anders blijft het bij willen en dat willen we niet toch?

liefs Bonnie


www.mediumschap.com
www.facebook.com/OnderwegNaarVerlichting
www.facebook.com/bonnie.bessem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten