donderdag 15 mei 2014

7 sleutels en je glimlacht weer!


Lieve mensen,

7 Sleutels? En dan weer glimlachen? Kan dat wel dan en ik heb alles al geprobeerd...
Ja 7 sleutels en die blijven herhalen, herhalen en herhalen want bedenk eens: "waarom zou je hier zijn als we het allemaal al wisten en de verlichting al hadden bereikt"? Dus maak je geen zorgen. Het fijne van deze 7 sleutels is dat ze je herinneren aan wie je in wezen echt bent, en dat is liefde. Het brengt je dus altijd terug naar liefde. En ben je het vergeten dan pak je 1 van de 7 sleutels of allemaal achter elkaar. Op het moment dat we onze aandacht er aan geven gaat het groeien en uiteindelijk komt die glimlach en nog een keer en nog een keer....
Alsjeblieft hier zijn je zeven sleutels:

1. Onderzoek
Zoals de Dalai Lama zegt: "de oorzaak van al het lijden ligt in onwetendheid". Ik zou er graag ook onbewustheid aan willen toevoegen. Want vaak genoeg hebben we namelijk niet eens door dat we onwetend zijn over iets. Met het onderzoek bedoel ik het onderzoeken van het lijden. Hoe ontstaat dit specifieke gevoel, waar komt het vandaan en klopt het wel?
Wanneer we het onderzoek gaan verwelkomen geven we aandacht aan dat wat er op dat moment is, we accepteren en het mag er zijn. Om vervolgens ons af te vragen of het waar is. Wanneer je deze sleutel gebruikt bedenk dan eens hoe leuk onderzoek is. Hoe fijn het is om te onderzoeken..want op het moment dat we iets echt begrijpen kunnen we er iets mee.


2. Waarheid
Is het waar wat ik voel en wat ik denk? En daarmee bedoel ik of het De Waarheid is, of het een universele goddelijke waarheid is. Vaak geloven we iets wat ons een rot gevoel geeft wat op aardse aannames berust maar niet op Waarheid. Waarheid kun je voelen met je hart. Je eigen hart resoneert op waarheid en geeft je de volgende gevoelens:
liefde, vrede, vrijheid en die glimlach. 


"De Waarheid geeft gevoelens van verlichting.
Een waarheid geeft gevoelens van verplichting."

Het scheelt maar 1 letter maar is een wereld van verschil. Na zorgvuldig onderzoek naar De waarheid zul je tot de conclusie komen dat gevoelens van onvrede horen bij deze aarde maar niet bij de essentie van wie je bent. 

3. De zon
Wanneer je na onderzoek de Waarheid hebt gevonden weet je dat je wezen net is als een stralende zon: licht en warmte verspreiden aan iedereen zonder reden. Ook al zijn er gevoelens van onvrede, ook al doet iemand je pijn..de zon blijft toch stralen. Al komen er wolken voor en ben je het vergeten...je zon straalt nog steeds. Gebruik de visualisatie van de zon die je gratis kunt downloaden van de site www.bonniebessem.com. En hoe meer je oefent, hoe sterker die wordt in jou. Met je zon aan is er niets meer wat je tegenhoudt om die stralende glimlach te voelen en te zijn.

4. Ik besluit me goed te voelen
Een prachtige sleutel met het diepe besef dat jij zelf mag bepalen hoe jij je wilt voelen. Probeer en ervaar maar eens hoe dat voelt wanneer je tegen jezelf zegt: "Ik besluit me nu goed te voelen". Het volgende moment weten we niet net zoals die seconde geleden ook weer voorbij is maar NU kan jij besluiten je goed te voelen. Als dit je niet breeduit doet glimlachen dan.....neem je de volgende sleutel. 

5. Je eigen wegwijzer zijn
In die prachtige zon die als symbool staat voor de ziel ligt een prachtige wegwijzer. Een wegwijzer die je kunt horen en ervaren wanneer je stil bent, stil in het hoofd. Je kunt hem ontmoeten in je verbeeldingskracht. Je kunt deze wegwijzer voorstellen als jouw wijze stem, een wijs persoon, je hogere zelf..het maakt niet uit als je je het maar voorstelt. Maak eerst die voorstelling en kijk dan wat in die voorstelling voor jou wordt opgevoerd. 
Je wegwijzer, het innerlijk kompas wijst altijd naar compassie voor jou en de ander. Het wijst je de weg die wijs is, liefdevol aanvoelt en een gevoel van verlichting geeft. 

6. Vriendelijkheid
En mocht het weer eens niet lukken om die glimlach in jou of op je gezicht te voelen wees dan niets anders dan vriendelijk voor jezelf. Waarom zou je dat niet zijn? Een sleutel die op elk slot past omdat het vergeeft, accepteert en een rust geeft. Het maakt je zacht en laat je mee buigen met het leven, ook als het even tegen zit. Wanneer ik mezelf straf als ik bijvoorbeeld te ongeduldig ben of uit mijn slof schiet dan zal ik de volgende keer nog onbewuster reageren. Wanneer ik met vriendelijkheid er naar kijk EN ik realiseer me dat ik met ego te maken hebt, dan zal ik de volgende keer alerter zijn om dat ik mezelf aan te pakken. Met vriendelijkheid bereik ik veel meer in mezelf om mijn irritante egotrekjes te negeren en een keuze te kunnen maken in hoe ik wil reageren.

7. Overgave
Mijn favoriete sleutel is de sleutel van overgave die verbonden is met een diep gevoel van vertrouwen dat alles in het leven precies loopt zoals het lopen moet. Je word gedragen en er wordt eindeloos van je gehouden. ook al vind ik mijn lessen en uitdagingen niet leuk als ik er midden inzit, tegelijkertijd kan ik die diepe verbondenheid met het goddelijke ervaren. En weet je ook dat maakt niet uit. Dan doe ik het toch nog een keer. Bij mij wekt dat een glimlach op. Over mezelf, mijn gekke kwebbelende aap in mijn hoofd die maar verhalen maakt. Overgave leert mij constant dezelfde les: "Neem jezelf niet zo serieus".

Past er een sleutel niet neem dan een andere. En werkt niets meer doe dan alsof, zet gewoon die glimlach op je gezicht. Daar had je niet eens 1 sleutel voor nodig. Fijne dag vandaag!

Liefs Bonnie



© Bonnie Bessem
Volg Bonnie op FB
Klik hier om een gesigneerd exemplaar te bestellen van Onderweg naar verlichting.
www.facebook.com/OnderwegNaarVerlichting
fb platform: Er bestaan geen "moeilijke" kinderen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten