woensdag 7 mei 2014

De oceaan

"De essentie van ons is liefde net als de grote oceaan. Wanneer je een steen gooit in de oceaan spat het alleen maar water op. Wanneer we stenen gooien in de ziel geeft het alleen maar liefde terug." - Bonnie

Wanneer we bovenstaande gaan beseffen niet met ons denken maar met ons hele wezen dan kun je niets  anders zijn dan liefde. Helaas zit ons denken nogal vaak in de weg met allerlei andere ideeën over onszelf. Helaas zegt ons ego-denken maar al te vaak dat we niet leuk, knap en goed genoeg zijn. Het zorgt voor veel golven aan de oppervlakte van de oceaan en geeft gevoelens van afwijzing, verdriet, boosheid en onzekerheid. Maar gaan we naar de diepte van de oceaan dan ontdekken we dat er niets gebeurt met het water door al die golven daarboven. 
Het "ikje", onze persoonlijkheid was niet meer dan de golf die aan het oppervlakte bewoog. De ziel de essentie is het water...de liefde. 

Zo vermoeiend wanneer ik dit vergeet of een gedachte mij weer verder weg brengt van dit weten. En ik probeer het ook nog met het denken te begrijpen terwijl ik dat niet ben. 

"God, welke gedachte brengt mij dichter bij u?"
God: "iedere gedachte brengt je verder van mij vandaan".


En wanneer ik dan echt even stil ben en niet bezig ben met alle golven (denken en gevoelens) op het oppervlakte dan wordt het stil en zak ik naar diepte waar ik het kan ervaren, waar ik kan zijn. 

En dan komt het praktische gedeelte hoe we ons dit dagelijks en steeds vaker kunnen herinneren. Hoe kunnen we het zijn...het is zo dichtbij en lijkt zo ver weg als ik op een golf van gedachten surf....Ooit zei mijn gids tegen mij: "Je was verdwaald in het doolhof van je gedachten en konden niet met je communiceren"."Wij zijn altijd bij jou." "Hoe vaak ben je bij ons".

Maar kijk ook eens naar de zon, het symbool van de ziel. Ook wanneer je een steen gooit naar de zon geeft het alleen maar liefde, licht en warmte terug.
Iedere dag herinner ik me, door een zonnetje op mijn hand te tekenen, aan het feit dat ik de zon ben. Ik voel hem dan direct en ervaar de warmte en het licht. 
Ook de wc is een ideale plek om even het denken te laten wat het is en even jezelf te herinneren wie je bent. Vaak is de wc nog de enige plek waar ik alleen kan zijn behalve als mijn kinderen thuis zijn want dan staan ze bij de deur te roepen en te praten....
Plak mooie teksten in de wc die je herinneren aan je essentie en vraag aan je kinderen of ze niet tegen je praten als je op je wc zit.

Zoek ook eens in je buurt een groep die wekelijks samenkomen om te mediteren, in waarheid samen te komen en om je te verbinden met gelijkdenkenden. Het houd je wakker. Bij ons op de site bij links kun je veel groepen en prachtige initiatieven vinden. 

Zo mooi een klant die tegen me zei:  "Ik wil graag gesprekken blijven inplannen...niet voor therapie maar om me wakker te houden".
Eigenlijk is dat ook zo waar. Ik begeleid mensen in het wakker worden en in het herinneren wie ze in wezen echt zijn. En terwijl ik dat mag doen blijf ik zelf ook wakker.....

Weet jij waardoor je in slaap sukkelt en je niet meer het gevoel van aanwezigheid voelt? Hoe vaak al betrap je jezelf erop dat je die dag er niet echt was maar op routine draaide?

Samen kunnen we elkaar eraan herinneren dat we liefde en bewustzijn zijn. En ik weet echt wel dat je dat ook zo weer bent vergeten en dat we handelen, voelen en denken volgens oude aangeleerde patronen. Maar iedere keer dat je jezelf voedt met die energie van zijn en van liefde dan maak je je bewustzijn groter, sterker, steviger zodat de zon sterker wordt dan de wolken. 

Kijk ook eens op deze facebook pagina waar we de trance readingen delen die we elke zondag opnemen. Prachtige teksten van onze begeleiders uit de ongeziene wereld. Ook deze teksten houden je wakker. 

En kijk naar prachtige films zoals I Am, The Shift en Je kunt je leven helen. 
Weet jij nog een prachtige film, boek, tekst om onszelf wakker te houden, om te genieten en even het leven te voelen? Zou je het dan bij de reacties hieronder willen delen. 

Jouw zon is mijn zon,

liefs Bonnie


www.mediumschap.com
www.facebook.com/OnderwegNaarVerlichting
www.facebook.com/bonnie.bessem

Klik hier voor de visualisatie van de zon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten